2014/05/19

HAVAS BÁSTYA (TÚRÓS DESSZERT)

Új recept született a kezem alatt. :) Nyugodjon meg mindenki, ehetőre sikerült. :P Niki oldalán található krátersüti recept ihletett meg. Amihez a  klasszikus Marcsi-féle kavart sütemény receptet vettem alapul, amit felturbóztam vanília pudinggal és túrókrémmel. 


A logikusan esztétikus elrendezés és fényképezőgép kattintgatás után a tojással kezdtem a sort a sütemény elkészítésében. Ezt követte a cukor és a vanília aroma, amiket habosra kevertem. Később csatlakozott a  csapathoz a kakaópor a tej és az olaj. Végül a liszt és a sütőpor zárta a sort.


Ezután megfőztem a pudingot, majd a kivajazott tepsibe öntött tésztába kanalaztam (tisztes távolságba egymástól) a puding pacákat. Amíg a tészta állaga változásokon ment át a sütőben, elkészítettem a tetejére szánt túrókrémet. 


Egy csomag túróhoz két evőkanál tejfölt és ugyanennyi cukrot kevertem, végül meglocsoltam egy kevés frissen facsart citromlével. A citrom elhanyagolhatatlan kelléke a túró+tejföl kombónak! A tésztát majdnem készre kell sütni, rá kell kenni a túrókrémet, majd alacsony hőfokon tovább sütni, amíg a túró halványsárga színűre vált.


Hozzávalók a tésztához:


1 egész tojás
1 pohár tej
1 pohár cukor
1 kávéskanál vanília aroma
2 evőkanál kakaó
1 deci olaj
2 pohár liszt
1 csomag sütőpor
+ vaníliás puding

Hozzávalók a túrókrémhez:


1 csomag félzsíros túró
2 evőkanál zsírszegény tejföl
2 evőkanál cukor
1 teáskanál citromlé



A havas bástya akkor a leggusztusosabb, ha pohárral vagy nagyobb méretű pogácsaszaggatóval kerekre alakítva tálaljuk. 

Szoktatok saját recepttel kísérletezni?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése