2014/05/23

MÉZES-CITROMOS BŐRRADÍR

Természetes hozzávalókból készített bőrradír tesztelésem következő fő alkotóeleme a méz és a citrom. Ezt a kombinációt teában is nagyon szeretem. Citromot minden nap juttatok a szervezetembe, télen a teát el se tudom képzelni citrom nélkül, nyáron pedig a limonádéval vagyok így. :D Nagyanyáink anyjának nagyanyja is ismerte már azt az alapvető szabályt, miszerint ne tegyél olyat a bőrödre, amit nem ennél meg. A mi generációnk már bármit magára ken, aminek finom illata van és mesterséges krém állaga. Ezen próbálok egy kicsit javítani a saját egészségem érdekében.


A mézes-citromos bőrradírt híg állagúra kevertem. Egy evőkanál mézhez egy citrom reszelt héját és átszűrt levét, továbbá egy evőkanál olívaolajat és három evőkanál kristálycukrot adtam hozzá.


Az olívaolaj olyan szinten sokoldalú, hogy elfáradnék mire felsorolnám, így maradjunk csak lazán a mindenre jó csodaszer elnevezésnél. Egy probléma van csak vele, az illata, amit még a finom citrom illat sem tud elnyomni.


A méz jótékony hatása a bőrre : elősegíti a sérülések gyógyulását, ugyanis cukortartalmának köszönhetően elvonja a vizet a sebből, így megszünteti a baktériumok szaporodásához szükséges nyirkos környezetet.


A bőrbe juttatott citrom elsősorban a zsíros bőrűeknek kedvez pattanások ellen, emellett feszesítő, erősítő és bőrtisztító hatásáról is ismert.
 Tipp: Karikázz fel fél kiló citromot, ezután önts rá forrásban levő vizet, hagyd pihenni pár órát, majd öntsd a fürdővizedhez.


Most a masszát nem turmixoltam össze, mivel a sok nedvességtől kopik egy kicsit a cukor érdessége. Nem szeretem a túl erős dörzsölő hatást, ezért vagy hígabbra állítom össze a trutymót, vagy pedig belezuttyantom a trutymixgépbe pörögni pár kört.


Kanállal összekavartam a kotyvalékot és fóliával letakarva hűtőszekrénybe raktam.


Rajtam a bőrradírok hatása 2-3 napig érezhető, selymes és élettel teli feszes bőr a jutalmam egy-egy natúr kezelés után. 

Aki még nem próbálta, ne habozzon, radírozzon!:)))

6 megjegyzés:

  1. Ezt a receptet egy külföldi youtube csatornán láttam, korábban eszembe se tudott volna megcsinálni. Eddig én csak cukor és olívaolaj keveréket használtam, de ez így nagyon szuper, általában hetente megcsinálom, arcra is. Sőt, legutóbb cseppentettem bele néhány csepp szőlőmag olajat, ami nagyon jó a bőr korai öregedése ellen, antioxidáns tartalma miatt pedig kiváló bőrápoló. Próbáld ki :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már régóta szemezgetek a szőlőolajjal, lassan illene használnom is így harminchoz közel. :)

      Törlés
  2. Én csak ajánlani tudom, mondjuk olyan régen nem használom, de rövid idő alatt látványos hatása volt. Legalább is nálam.
    Ha ajánlhatok egy oldat: http://dejavuvilag.hu/Aroma/B%C3%A1zisolajok én innen rendeltem, sokáig elég, mert nagyon lassú cseppekben lehet adagolni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézd csak, már itt is lehet olajakat kapni :-) http://www.olivianatural.hu/index.php?route=product/product&path=104&product_id=180

      Törlés
    2. Egész tűrhető ára van, bár még nem kerestem rá máshol.:)

      Törlés