2014/07/03

LEKVÁRKÉSZÍTÉS GYORSAN ÉS EGYSZERŰEN

Őszibarack a kedvenc gyümölcsöm, a belőle készült dolgok nálam mindig nagy sikert aratnak. Így egy másodpercet sem agyaltam azon, hogy milyen gyümölccsel teszteljem a Dzsemfix Szuper 3:1 cukortakarékos zselírozóanyagot az V.Ker. dokitól. :) 


Hogy még élvezetesebb legyen a lekvárkészítés, csendélet fotózást tartottam az áldozataimról még mielőtt lelketlenül apró darabokra vágtam. :) 


Semmi sem vész el, csak átalakul elven tovább haladva pépesítettem a gyümölcsdarabkákat a turmixgép segítségével. Nagyjából 1 kg magozott őszibarackot használtam fel tesztalanynak. Az előírt cukormennyiséget is csökkentettem 50 g-mal, ugyanis amikor megláttam a 300 g-nyi cukrot kimérve két stoptábla jelent meg a szemgolyóim helyén. :D


A 2 literes legmegbízhatóbb főzőedényembe zuttyantottam az őszibarack trutyit, rászórtam a cukrot és a dzsemfixet, majd maxi hőmérsékleten nagyjából 10 percig főztem, közben megállás nélkül kavargattam. A befőttes üvegeket forró vízbe állítottam, majd óvatosan megtöltöttem a majdnem láva hőmérsékletű lekvárral. :)


Macskaszőrszálpontosan 5 percre fejre állítottam a lezárt üvegeket, majd miután helyre állt a rendszer az üvegek kicsinosítása következett. Illusztrátor segítségével megalkottam a matricákat, kiválasztottam a leginkább Mariska néni kézírására hasonlító betűtípust, majd belöktem a nyomtató kemencébe és kisütöttem négy példányt az öntapadó papírlapra. 


Négy különböző színű matricát körbevágtam, és az addigra már megfoghatóra hűlt lekváros üvegek oldalára ragasztottam. Mivel így még nem volt elég mesebeli öreganyó készítette hatású, ezért buggyos papír sapkákat helyeztem a tetejükre. 


Nektek milyen gyümölcsből készült lekvár a kedvencetek?

2 megjegyzés: