2014/08/13

ECETES-KAKAÓS MUFFIN

Igen, jól olvastátok ecettel készült ez a muffin. :)) A történet nagyjából annyi, hogy nem volt kedvem lemenni a kis boltba tojásért, ezért tojás nélküli recepteket kerestem. Ez volt az első amire rákattintottam, majd egy pfújogós fintor után úgy döntöttem nekem ezt meg kell kóstolnom. :D:P


Az íze és az állaga nem teljesen hasonlít a megszokott tömzsi muffinéhoz, jóval könnyebb és szivacsosabb a tésztája, viszont ropogós kéreg képződik a szélén. Amolyan szuflé+muffin kombó = szuffin. :D Az íze pedig fantasztikus! Önmagában is fogyasztható, mivel nem fojtogatós, de egy kis főzött kakaókrémmel abszolút nyerő párosítás. 


Hozzávalók:

Tészta:
1 csésze liszt
1 csésze kristálycukor
3 ek kakaó
1/2 teáskanál só 
1/3 csésze olaj 
1 ek ecet 
1 cs vaníliás cukor 
1 csésze víz 
1 teáskanál szódabikarbóna 
1 teáskanál sütőpor

Krém:
2 ek liszt
2 ek kakaó 
1/2 l tej 
1 cs vaníliás cukor 
4 ek cukor


A nyers tészta nagyon folyós állagú, a krém pedig puding sűrűségű kell, hogy legyen. Sütés: 180 fokon 15-20 percig. 
Amíg a tészta a sütőben formálódik, nagyjából annyi idő alatt el lehet készíteni a krémet hozzá. 
Próbáljátok ki, aztán meséljetek! :);)

6 megjegyzés:

  1. Ezt a bejegyzést nem lett volna szabad elolvasnom úgy, hogy még nem reggeliztem...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik!
    Kelt kenyér tésztájába én is szoktam tenni egy kis ecetet, de szódabikarbónás süti receptben még nem láttam ezt az összetevőt :)
    Nagyon izgatja a fantáziám, úgyhogy kipróbálom majd valamikor :D

    VálaszTörlés
  3. Rengeteg muffint sütöttem már, de ilyenhez még nem volt szerencsém..., ki kell próbálnom!! :D Nagyon jól néz ki, és a krém is jól hangzik, szerintem délután meg is csinálom! :D

    VálaszTörlés